کنکور آسان است
روش برنامه ریزی روزانه در ماه مبارک رمضان

روش برنامه ریزی روزانه در ماه مبارک رمضان

روش برنامه ریزی روزانه در ماه مبارک رمضان

روش برنامه ریزی روزانه در ماه مبارک رمضان

اگرچه ماه مبارک رمضان، فرصت مغتنمی است که در آن زندگی انسان صورتی برنامه‌ریزی شده پیدا می‌کند و در قالب برنامه‌ای الهی، انسان می‌آموزد و تمرین می‌کند که چجوری باید براساس برنامه‌ریزی و نظم زندگی کند اما بسیاری از داوطلبان آزمون سراسری با عدم برنامه‌ریزی اصولی بهره‌ی کافی را از این ماه نخواهند برد. به هرحال امسال نیز ماه مبارک رمضان، مقارن با زمانی است که اغلب داوطلبان دوره‌ی جمع‌بندی را سپری می‌کنند؛ بنابراین ضروری است با پاسخ به این پرسش که در ماه رمضان چونه درس بخوانیم دغدغه‌هایی از داوطلبان را برطرف کنیم.

نوبت‌های غذایی ماه مبارک رمضان و فاصله‌ی نسبتاً طولانی سحر تا افطار، گروهی از دواطلبان روزه‌گیر را در ساعات بعد از ظهر با مشکل افت قند خون و بعضاً با بی‌حالی مواجهه می‌کند در این شرایط برخی از داوطلبان گمان می‌کنند که دیگه نمی‌توانند درس بخوانند و باید مطالعه را کنار بگذارند به این گروه از داوطلبان باید گفت اگر شرایط جدیدی پیش آمده، درایت و هوشمندی حکم می‌کند که ما بهترین موقعیت‌ها را در شرایط جدید برای خودمان پیدا کنیم و بر اساس این موقعیت‌ها وظایفمان را پیش ببریم. رفتار هوشمندانه اقتضا می‌کند که ساعات مطالعاتی‌تان را اندکی تغییر بدهید و آنوقت ببینید که نه تنها ساعات مطالعاتی شما کاهش پیدا نمی‌کند بلکه در کنار ثبات میزان مطالعه می‌تواند کیفیت خوبی هم بهره‌مند شد.

برنامه ریزی درست در ماه رمضان

مورد بعدی که می‌خواهم درموردش توضیح بدهم در مورد خواب در ماه رمضان است. تغییر برنامه‌ی مطالعاتی در این ماه و بیداری هنگام سحرگاه، برنامه‌ی خواب دانش‌آموزان را تغییر می‌دهد و طی روز آن‌ها را دچار خواب‌آلودگی می‌کند. روزه‌داران به جهت اینکه این تأثیرات را به حداقل برسانند باید برنامه‌ی مناسبی برای خواب‌شان در این ایام در نظر بگیرند، رعایت نکاتی که خدمتتان عرض می‌کنم برای حفظ تعادل بدن و بهتر کردن شرایط روزه‌دار توصیه می‌شود.

ـ با توجه به کوتاهی شب‌ها، بهتر است تا سه ساعت بعد از افطار و شام، اقدام به خواب کنید و برای سحر بیدار شوید.

ـ بعد از مصرف سحری تا پیش از هضم غذا، نخوابید. عدم رعایت این امر موجب خستگی شما خواهد شد.

ـ خواب میانه روز را فراموش نکنید و البته سعی کنید از دو ساعت تجاوز نکند.

روش برنامه ریزی روزانه در ماه مبارک رمضان
روش برنامه ریزی روزانه در ماه مبارک رمضان

ـ مکان نسبتاً خنکی را برای خواب انتخاب کنید تا از خواب لذت بیشتری ببرید.

ـ بیدار ماندن از افطار تا سحری، موجب خشکی بدن به ویژه مغز شده و بدن را ضعیف می‌کند، مطمئناً خواب روز نمی‌تواند جایگزین خواب شب شما بشود.

ـ اگر شب‌ها دچار بی‌خوابی می‌شوید توصیه می‌کنیم از ترکیب‌های دمنوش‌های گیاهی استفاده کنید.

جهت دریافت مشاوره و برنامه ریزی رایگان و قیمت محصولات کنکور آسان است با شماره های

۰۹۱۲۱۹۷۵۰۹۰

۰۲۱۴۴۴۳۱۳۱۳

۰۲۱۴۴۲۵۴۰۳۰

تماس بگیرید

یا کلمه {خرید کتاب ۹۰۰ تست عربی } را به شماره ۰۹۱۲۱۹۷۵۰۹۰ پیامک کنید

در فضای مجازی ما را دنبال کنیدو از خدمات رایگان ما مانند جزوات رایگان رتبه های برتر ، نمونه سوالات امتحانی ، مشاوره و برنامه ریزی ، تدریس ها،اخبارکنکور و … بصورت کاملا رایگان بهره مند شوید . جهت عضویت در کانال و پیج کنکور آسان است ، کلمه { کانال،پیج } را به شماره  ۰۹۱۲۱۹۷۵۰۹۰ پیامک کنید.

برای دریافت مقالات و محصولات تخصصی مخصوص

پایه های دهم ، یازدهم ، دوازدهم به سایت کنکور ۹۵ مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تـــمـاس