تاریخ برگزاری، نحوه پرینت کارت و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۶
بدینوسیله به اطلاع کلیه خواهران و برادرانی که در آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ ثبتنام نمودهاند میرساند آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه مورخ ۹۶/۴/۱۵، داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنجشنبه مورخ ۹۶/۴/۱۵، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه مورخ ۹۶/۴/۱۶ و داوطلبان گروه آزمایشی زبانهای خارجی در بعدازظهر جمعه مورخ ۹۶/۴/۱۶ در ۳۷۲ شهرستان و بخش مختلف کشور (به شرح جدول شماره ۱) برگزار خواهد شد. کارتهای شرکت در آزمون برای کلیه داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ براساس مندرجات بند «الف» این اطلاعیه بر روی پایگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار میگیرد و داوطلبان پس از پرینت کارت شرکت در آزمون، در صورت وجود نقص احتمالی میبایستی “مطابق بند «ب» این اطلاعیه” به حوزههای رفع نقص کارت مندرج در جدول شماره ۲ مراجعه نمایند.
الف- نحوه و زمان پرینت برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون
کارتهای شرکت در آزمون کلیه داوطلبان گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبانهای خارجی به همراه برگ راهنمای شرکت در آزمون از روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۶/۴/۱۱ لغایت روز چهارشنبه مورخ ۹۶/۴/۱۴ برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاعرسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت. لذا کلیه داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون، برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به شرح فوق به پایگاه اطلاعرسانی مذکور مراجعه نموده و با وارد نمودن شماره سریال کارت اعتباری ثبت نام (۱۲ رقمی) و شماره شناسنامه و یا شماره پرونده و کدپیگیری ثبتنام (۱۶ رقمی) و نام و نام خانوادگی، کدملی و سریال شماره شناسنامه یک نسخه پرینت از برگ راهنما و کارت شرکت در آزمون تهیه نمایند. بدیهی است داوطلبانی که در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی متقاضی شدهاند باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی، برحسب مورد نسبت به پرینت کارت گروه آزمایشی دوم و یا گروههای آزمایشی دوم و سوم (گروههای آزمایشی هنر و زبانهای خارجی) خود اقدام نمایند. داوطلبان برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید منحصراً به روش فوق اقدام و براساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه نمایند. بدیهی است برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکسدار و ارائه آن الزامی است. لذا کلیه داوطلبان باید برای پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام نمایند.
تذکر مهم: چنانچه داوطلبی به دلیل در اختیار نداشتن اطلاعات مربوط به شماره پرونده و یا کد پیگیری مورد نیاز، موفق به پرینت کارت شرکت در آزمون خود نمی شود، لازم است با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و ورود به سیستم پاسخگویی و انتخاب نام آزمون و تعیین موضوع پیگیری نسبت به دریافت اطلاعات مربوط به شماره پرونده، و یا کد پیگیری ثبتنام اقدام نمایند و به هیچ وجه به باجه رفع نقص مراجعه ننمایند. لازم به ذکر است این امکان برای داوطلبانی فراهم میباشد که در سیستم پاسخگویی دارای عضویت باشند. لذا ضرورت دارد داوطلبانی که اطلاعات فوق را مفقود نموده اند با عضویت در این سیستم نسبت به بازیابی این اطلاعات اقدام نمایند.
ب- محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون
محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون کلیه داوطلبان گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبانهای خارجی بر مبنای شهرستان محل اقامت فعلی آنان که در بند ۴۴ تقاضانامه ثبت نام، مشخصکردهاند به شرح جدول شماره ۱ و آدرس محل رفع نقص به شرح جدول شماره ۲ این اطلاعیه میباشد.
ج- درصورت مشاهده مغایرت در مندرجات کارت شرکت در آزمون، داوطلبان لازم است به شرح زیر اقدام نمایند.
۱-داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی دیپلم و یا پیش دانشگاهی میباشند و نسبت به مندرجات کارت شرکت در آزمون در بندهای ۱ ،۳ ،۴، ۷ ،۱۲، ۱۵، ۱۶، ۲۱، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ شامل نام خانوادگی و نام، سال تولد، شماره شناسنامه، سال اخذ و نوع دیپلم، شماره ملی، کد دانش آموزی و منطقه اخذ دیپلم، سال و بخش محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی، عنوان مدرک پیش دانشگاهی، منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیشدانشگاهی، کد دانش آموزی مقطع پیشدانشگاهی مغایرتی مشاهده نمودند لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۹۶/۴/۱۸ به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلی خود مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند. ضمناً داوطلبانی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی نمیباشند چنانچه مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای فوق مشاهده نمودند می توانند نسبت به ویرایش آنها اقدام نمایند.
۲-داوطلبانی که نسبت به مندرجات کارت شرکت در آزمون در بندهای ۱۳، ۱۴، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۶ شامل سری و سریال شناسنامه، محل تولد، سهمیه، معدل کتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرک ماقبل دیپلم، محل اخذ مدرک دیپلم و وضعیت تحصیلی و اشتغال مغایرتی مشاهده نمودند لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۹۶/۰۴/۱۶ منحصراً به سایت اینترنتی سازمان سنجش (قسمت ویرایش اطلاعات) مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در سایت نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند.
تبصره ۱- داوطلبان نظام جدید که سال اخذ مدرک دیپلم آنان سال ۱۳۸۴ به بعد میباشد و مدرک پیش دانشگاهی خود را در یکی از سالهای ۹۱ الی ۹۵ اخذ نمودهاند و مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند. چنانچه خواستار ویرایش اطلاعات مندرج در بندهای ۱ ،۳ ،۴، ۷ ،۱۲، ۱۵، ۱۶، ۲۱، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ کارت شرکت در آزمون خود می باشند با توجه به اینکه در زمان ثبتنام اولیه نسبت به تأیید بندهای فوق اقدام و کد سوابق تحصیلی دریافت نموده اند در این مرحله هیچ گونه ویرایشی درخصوص اطلاعات فوق انجام نخواهد شد، لازم است برای اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ ۹۶/۴/۱۸ به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ مدرک تحصیلی خود مراجعه و از آن طریق نسبت به اصلاح موارد اقدام نمایند.
تبصره ۲- در صورت مشاهده هرگونه مشکل درخصوص نمرات آموزش وپرورش، اطلاعات سوابق تحصیلی، عدم ارسال آنها به سازمان سنجش، مشمول یا غیر مشمول بودن لازم است حداکثر تا تاریخ ۹۶/۴/۱۸ به منطقه آموزش و پرورش محل اخذ دیپلم خود مراجعه نمایید.
– داوطلبان درصورتی که مغایرتی در اطلاعات مندرج در بندهای ۲، ۶، ۸، ۹ و ۱۰ (جنس، دین، زبان خارجی امتحانی، معلولیت و بهیار) کارت شرکت در آزمون مشاهده نمودند ضروری است از روز سهشنبه ۹۶/۴/۱۳ لغایت روز چهارشنبه ۹۶/۴/۱۴ از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ با به همراه داشتن کارت شناسایی معتبر (کارت ملی و یا شناسنامه عکسدار) شخصاَ به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه براساس جدول شماره ۲ این اطلاعیه پرینت کارت مراجعه نمایند.
۳- چنانچه سهمیه درخواستی داوطلبی غیر از سهمیه مناطق میباشد و در بند ۲۶ کارت شرکت در آزمون سهمیه مناطق درج گردیده است لازم است به ترتیب ذیل عمل نمایند:
۳-۱- کلیه داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیههای بنیاد شهید و امورایثارگران، رزمنده ستاد کل نیروهای مسلح، فرزند و همسر رزمندگان و ایثارگران ارگانهای سپاه پاسداران، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت جهاد کشاورزی جهت اعلام مغایرت و تکمیل اطلاعات مربوط به جانباز یا ایثارگر حداکثر تا تاریخ ۹۶/۴/۱۶ منحصراً به قسمت ویرایش اطلاعات در سایت این سازمان مراجعه و با توجه به توضیحات مندرج در سایت نسبت به اصلاح و تکمیل موارد اقدام نمایند تا درصورت تایید سهمیه توسط ارگان مربوط، سهمیه برای آنها اعمال گردد. در غیراینصورت با سهمیه مناطق گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نمیباشد.
۳-۲- سایر متقاضیان استفاده از سهمیه (رزمنده داوطلب بسیجی و رزمنده وزارت جهاد کشاورزی) برای روشن شدن وضعیت سهمیه خود، حداکثر تا تاریخ ۹۶/۴/۱۸ به ارگان مربوط (ستاد مشترک سپاه پاسداران-وزارت جهادکشاورزی) مراجعه نمایند. بدیهی است درصورت دارا بودن سهمیه و تایید توسط ارگان ذیربط، سهمیه درخواستی اعمال میگردد. در غیراینصورت با سهمیه مناطق گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل پذیرش نمیباشد.
۳-۳- آن دسته از داوطلبانی که براساس اطلاعیه مورخ ۹۶/۳/۷ این سازمان درخصوص اعمال سهمیه ۵ درصدی ایثارگران (موضوع ماده ۹۰ قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور) در تاریخهای ۹۶/۳/۱۸ لغایت ۹۶/۳/۲۳ موفق به تکمیل فرم مربوط نگردیدهاند لازم است همزمان با پرینت کارت شرکت در آزمون از تاریخ ۹۶/۴/۱۲ لغایت ۹۶/۴/۱۸ برای اعلام وضعیت سهمیه خود وارد سامانه مربوط شوند. همچنین چنانچه داوطلبی قبلاً متقاضی سهمیه شده و سهمیه وی توسط ارگان مربوط تأیید نشده و به عدم اعمال آن معترض میباشد میبایست مجدداً نسبت به تکمیل اطلاعات خود در سامانه اقدام نماید.
ضمناً داوطلبانی که اطلاعات آنان در سیستم سجایای بنیاد شهید و امور ایثارگران شناسایی نشده است لازم است جهت پیگیری اعمال سهمیه خود به بنیاد شهید استان محل پرونده خود مراجعه نمایند.
۴- چنانچه کارت شرکت در آزمون داوطلب دارای اشکالاتی از جمله؛ فاقد مهر عکس، واضح نبودن عکس، درج عکسی به جزء عکس داوطلب (اشتباه عکس) و … میباشد ضروری است از روز سه شنبه ۹۶/۴/۱۳ الی روز چهارشنبه مورخ ۹۶/۴/۱۴ از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ با بهمراه داشتن ۲ قطعه عکس ۴×۳، کارت ملی یا شناسنامه عکسدار شخصاَ به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقصحوزه مربوطه براساس جدول شماره ۲ مراجعه نمایند و موضوع را دنبال نموده تا مشکل برطرف گردد.
تبصره: در صورتی که در این خصوص کارت داوطلب دارای اشکال می باشد و تا روز قبل از آزمون نسبت به رفع آن اقدام ننماید مطابق مقررات مربوط به تخلف و تقلب با وی رفتار خواهد شد.
۵- چنانچه شماره داوطلب مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون چه به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا میباشد ضروری است از روز سه شنبه ۹۶/۴/۱۳ الی روز چهارشنبه مورخ ۹۶/۴/۱۴ از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ و ۱۴:۰۰ الی ۱۸:۰۰ شخصاَ به نماینده سازمان سنجش آموزش کشور مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط براساس جدول شماره ۲ این اطلاعیه مراجعه نمایند و موضوع را دنبال نموده تا مشکل برطرف گردد.
۶- داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صورت علاقهمندی به رشته های ذیل به منظور شرکت در آزمون عملی میبایست نسبت به انتخاب حداکثر دو مجموعه از رشتههای تحصیلی جدول ذیل منحصراً به صورت اینترنتی از تاریخ ۱۳۹۶/۴/۱۷ تا ۱۳۹۶/۴/۲۲ از طریق پایگاه اطلاعرسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org اقدام نمایند. با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در رشتههای تحصیلی مورد نظر در آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ بصورت متمرکز و با شرایط خاص صورت میپذیرد داوطلبانی که اقدام به انتخاب یک (۱) مجموعه از مجموعههای رشتههای تحصیلی ذیربط برای شرکت در آزمون عملی اقدام مینمایند، میبایست نسبت به پرداخت مبلغ ۲۵۰٫۰۰۰ (دویست و پنجاه هزار) ریال بابت هزینه آزمون عملی در هر یک از مجموعههای فوق به صورت اینترنتی به وسیله کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب، از تاریخ فوق اقدام نمایند. داوطلبان در صورتی که متقاضی و علاقمند به شرکت در آزمون عملی دو/۲ مجموعه از مجموعههای رشتههای تحصیلی ذیل میباشند میبایست نسبت به پرداخت مبلغ ۵۰۰٫۰۰۰ (پانصد هزار) ریال بصورت اینترنتی اقدام نمایند. بدیهی است عدم اعلام علاقمندی و عدم پرداخت هزینه آزمون عملی در تاریخ تعیین شده به منزله عدم امکان پذیرش آنان در این رشتهها خواهد بود.
آزمون عملی برای داوطلبان متقاضی در روز پنجشنبه مورخ ۹۶/۵/۱۲ برگزار خواهد شد. داوطلبان لازم است برای اطلاع از زمان پرینت کارت ورود به جلسه و آدرس محل برگزاری آزمون به اطلاعیهای که در تاریخ ۹۶/۵/۸ در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار میگیرد، مراجعه نمایند.
دیدگاهتان را بنویسید